četrtek, 26. maj 2011

Vlore



Spet se veliko dogaja, pa je v torek zmanjkalo casa, vceraj zvecer pa civilizacije. Oglasam se iz Vlore, tretji dan bivanja v Albaniji. Veliko boljse, domace, divje, srecanj polno, jadrnic prazno, ceneje , predvsem pa nadvse lepo veslanje.

V ponedeljek ni bilo izpita, pa niti motorja. Sem pa zato na MTB-u naredil en krog po Krfu, toliko, da je bilo treba v zadnji hrib kar pes. Sedem ur je noge kar zdelalo.

V torek sem se v mestu Krf ustavil le za nakup krmil, nato pa preko preko morja do Butrinta. Brez zemljevida sem najprej zaveslal po reki Pavllo navzgor, obrnil in sele nato nasel prehod proti jezeru. Pred 2000 leti je mesto moralo izgledati kar noro, predvsem zaradi lepe lege.
Zvecer do Sarande, kjer sem takoj zacutil spet tisti utrip poti, ki sem ga pogresal cel cas bivanja v Grciji. Med cakanjem na obljubljeno prenocisce (mojster je bil ze posteno zdelan, pa je verjetno pozabil name), sem koncal se enega izmed "pageturnerjev", knjig ki jih za krajsanje casa uspesno zamenjujem. Ta je bila iz izposojevalnice avtov v Benitsesu. V poslusanju zadnjih disco hitov, sem kasneje spal kar na mestni plazi.

Vceraj je prvi postanek bil na kavi in malici v Qeparu, pozno kosilo v gostilni na obali v Dhermiju, zaklujcek dneva pa v enem izmed redkih zalivckov, na verjetno najbolj divjem kosu obale na poti od Korinta. Danes se je dan zacel s skupnim zajtrkom s fantoma, ki sta v zalivcek, na izhodisce poti do uro oddaljene cerkvice, pripeljala nekaj romarjev in popa. Oba preiskusena kontrabantarja, trenutno pa brez dela, saj so posle prevzele skupine, ki imajo podporo sirse mednarodne skupnosti...Pa Tanja Fajon je odpravila vize. Sta pa zato pokazala doma izdelane mine za ribobomb.Kasneje je, cisto proti koncu tega divjega rta, nekajkrat res pocilo, enkrat sem celo ujel eksplozijo, rib pa ne. So bili s colnom prehitri.

Nasploh je plovil v Albaniji izredno malo, veslanje je skoraj edina mozna oblika premikanja po vodi, pa je vcasih zato mogoce celo lazje premagovati razdalje.
V Vlori urejajo center mesta, ulice od obale, kjer sem pustil coln, proti srediscu, pa na las podobne tistim izpred 18 let, ko smo tod kolesarili (trgovine so pa vseeno bolje zalozene).

Albanija je vsekakor vredna obiska. Pa naj bo to s kajakom, avtom, kolesom, ali pa samo na plazo. Pa tudi ce zmanjka elektrike ob stirih popoldne (tako kot vceraj) in se ta vrne sele naslednje jutro. Se pa tolazijo, da je vcasih bilo se slabse.

3 komentarji:

  1. Smo se že bali, da je kaj narobe, ko štiri dni ni bilo glasu od tebe. Drži se.

    Lp Slavko

    OdgovoriIzbriši
  2. Mene je prvo jutro v Albaniji zbudila ribobomba, par 10m od šotora. Drugače pa boš videl v severnih mestih pedaline iz katerih mečejo mreže. Ful mi je žal, da nisem fotkal nobenega, dej ga ti!
    Ne vem če so kaj spremenili, ampak lani so meni rekli, da oni kot navadni državljani sploh ne smejo imeti plovila, ker bi švercali :).

    OdgovoriIzbriši
  3. Fedja, divje spremljamo tvoje veslanje proti domu in ti želimo seveda veliko sreče. Uživaj v Albaniji, sam sem bil letos tam in če je vse zanimivo, pa so najboljši ljudje. Zato, če se le da, si privošči...

    Kar se štroma v Albaniji tiče pa takole: smrdi na cesti v Tirani pa si mislim, to bo od mercedesov dizlov, ki so tam seveda obvezna folklora. Gremo sredi noči domov, Tirana prazna, mercedesov nikjer, a vseeno smrdi po nafti ko hudič. Pa mi razložijo - generatorji za elektriko, vsaka ulica ima svojega.

    Vso srečo torej čez Jadran, kmalu boš začutil vodo Soče pod vesli:)

    Miro, Matija et familija

    OdgovoriIzbriši